Studenckie refleksje po V Targach Packaging Innovations

Strefa Studentów na tegorocznych Targach Nowych Rozwiązań w Branży Opakowaniowej Packaging Innovations, zdominowana została przez studentki Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

Strefa Studenta to specjalne miejsce debiutów dla młodych konstruktorów i grafików opakowań.  Studenci uczestniczący w niej, mają jedyną w swoim rodzaju możliwość skonfrontowania swoich prototypów, bezpośrednio ze specjalistami z branży opakowaniowej.

Swoimi refleksjami z targów podzieliły się z nami uczestniczki wydarzenia, z którymi rozmawiała Agnieszka Andruszkiewicz:

Kawecka-Kopiowanie

Foto: Marta Kawecka

Z jakimi oczekiwaniami wybierała się Pani na targi ? Jakie efekty przyniosło uczestnictwo w nich ?
Marta Kawecka: Sama nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Nigdy nie uczestniczyłam w targach jako wystawca. Jestem na pewno pozytywnie zaskoczona, naładowana energią. Nawiązałam kilka kontaktów, może coś z tego wyjdzie, może nie. Cieszę się , że mój projekt spotkał się z tak pozytywną reakcją, ale też lubię słuchać krytyki. Wiele się nauczyłam w ciągu tych dwóch dni.

Katarzyna-Osajda-2-Kopiowanie

Foto: Katarzyna Osajda

Co najbardziej podobało się Pani na targach Packaging Innovations ? Jakie wymierne korzyści dla Pani przyniosło uczestnictwo w nich ?
Katarzyna  Osajda: Dzięki uczestnictwu w targach, mogłam skonfrontować moje opakowanie z projektami innych uczestników. Poznałam oczekiwania klientów, bardziej doświadczonych w branży opakowań i usłyszałam ich opinie na temat mojego projektu. Zyskałam nowe, cenne doświadczenia oraz poznałam osoby, z którymi kontakt może w przyszłości zaowocować współpracą. Miałam okazję obejrzeć ciekawe opakowania wielu wystawców. Na targach panowała przyjazna atmosfera. Cieszę się, że mogłam w nich uczestniczyć.

Joanna-Kopiowanie

Foto: Joanna Kabala

Jak bezpośredni kontakt z producentami opakowań, wpłynął na postrzeganie przez Panią procesu projektowania opakowań przemysłowych ? Jak Pani ocenia z perspektywy studenta tegoroczne targi ?
J
oanna Kabala: Wiele działań w procesie projektowania produktu jest uzależniona od przyszłego środowiska w jakim przyjdzie mu funkcjonować, ale również od sposobu w jaki będzie on wykonany. Targi pozwoliły mi przekonać się, jak wielką rolę odgrywa przygotowanie konstrukcji opakowania do jego masowej produkcji już w początkowych fazach jego tworzenia. Teraz wiem, że choć moja praca była bardzo pozytywnie odebrana przez wiele osób, kiedy jednak podchodzili profesjonaliści zajmujący się konstrukcją opakowań to radzili mi, abym zmodyfikowała siatkę, tak aby nadawała się do produkcji masowej. Na uczelni choć bardzo się dba o cały proces twórczy, to nie do końca mamy osoby od takich technicznych spraw. Jest to wręcz wiedza tajemna dla mnie, z którą miałam okazję zetknąć się bezpośrednio na targach. Dlatego uważam, że Strefa Studenta to świetna inicjatywa, która pozwala nam się zetknąć z naszymi przyszłymi pracodawcami oraz klientami, ale i daje im możliwość poznania nas.

Alicja-Kopiowanie

Foto: Alicja Sara Wańczyk

Kogo chciałaby Pani zainteresować swoim projektem, kto jest według Pani docelowym odbiorcą tego produktu ? Czy uczestnictwo w targach wpłynęło na  proces wdrożeniowy Pani prototypu ?
Alicja Wańczyk:
Mój projekt: „Małe Atelier” jest magicznym pudełkiem, skierowanym  głównie do dzieci powyżej 3 go roku życia, chociaż na targach także przekonałam się, że i osoby dorosłe chciałyby spróbować swoich twórczych sił mając taki „zestaw malarski” jak „Małe Atelier”.  Na targach opakowań nie miałam okazji sprawdzić jak mój projekt odbierają dzieci, natomiast spotkałam się z dużą aprobatą ze strony rodziców czy też dziadków. Pojawiły się oferty kupna produktu, co mnie niezmiernie cieszy. Dzięki takim wydarzeniom, gdzie miałam możliwość spotkania się z realnym odbiorcą mam poczucie, że to co robię ma sens, i że nasze projekty mają szansę  zaistnieć na rynku.

Podczas targów udało mi się nawiązać kilka kontaktów z osobami bezpośrednio związanymi z przemysłem opakowaniowym, m.in. z ich produkcją i sprzedażą. Z pewnością będą pomocne w przypadku gdy zdecyduję się na wdrożenie opakowania do produkcji i wprowadzenie go na rynek. Jest rzeczą oczywistą, że na chwilę obecną jest to niesamowicie trudne, jestem dopiero na drugim roku studiów, a taki proces pochłania znaczne fundusze oraz wymaga czasu i maksymalnego zaangażowania. Niemniej jednak mam ogromną nadzieję, że kiedyś zobaczę swój projekt w sklepach lub w rękach małych artystów.

DSCN0005b_small-Kopiowanie

Foto: Katarzyna Fijałkowska

Jak wyglądała droga kwalifikacji do Strefy Studenta? Czy dla Pani uczestnictwo w tego rodzaju targach ma również aspekt edukacyjny?
Kasia Fijałkowska: Udział w targach był nagrodą w konkursie organizowanym przez Targi Packaging Innovations, a głosowanie na najlepszy projekt odbyło się za pośrednictwem popularnego serwisu społecznościowego.

Opakowania poza bodźcami wizualnymi działają na odbiorcę również swoją fakturą i materiałem, a nawet dźwiękiem towarzyszącym otwieraniu pudełka. Te wszystkie elementy są istotne i bezpośrednio wpływają na komfort obcowania z obiektem.

Targi umożliwiają zaprezentowanie projektu szerokiej publiczności i obserwowanie ich reakcji na proponowane przez nas rozwiązania. Ponadto, skupiają wielu wystawców działających w naszej branży, przez co ułatwiają nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Podsumowując – uczestnictwo w targach niewątpliwie ma istotny aspekt edukacyjny.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto: Paulina Tkacz

Czy udało się Pani nawiązać branżowe kontakty, czy było zainteresowanie ze strony producentów opakowań Pani prototypem ? Jak chciałaby Pani w przyszłości promować swój produkt ?
Paulina Tkacz
: Tak, było bardzo duże zainteresowanie ze strony producentów. Sam prototyp, jak również ogólna współpraca w zakresie projektowania graficznego, były częstym tematem rozmów z gośćmi targów. Co prawda, nie było wśród nich żadnego producenta pokarmu dla rybek, ale pojawiło się wiele, czasem nawet zaskakujących, pomysłów na zastosowanie moich opakowań. Uważam, że bezpośredni kontakt i rozmowa z zainteresowanymi jest świetną metodą promocji naszych projektów. W przyszłości będę się opierać na doświadczeniach wyniesionych z Targów Packaging Innovations, przykładając większą uwagę do całościowej prezentacji i rzeczowej rozmowy z potencjalnymi klientami.

Kolejna edycja Strefy Studenta w ramach Targów Packaging Innovations już za rok. Wszystkich zainteresowanych wzięciem udziału w kolejnej odsłonie Strefy Studenta zachęcamy do śledzenia strony www.easyfairs.com/pl oraz profilu facebook www.facebook.com/pi.warsaw.

1 komentarz do “Studenckie refleksje po V Targach Packaging Innovations

  1. Maciek

    Świetne pomysły, doprawdy. Szczególnie przypadła mi do gustu „torebka”, którą można potem „skręcić” w taką podstawkę. Świetne, pomysłowe, proste. Muszę sam wykonać coś takiego. Pozdrowienia

    Odpowiedz

Dodaj komentarz